Miloš Hájek - Mira

Proměna domácností v padesátých a šedesátých letech byla ve znamení masivního nástupu elektrospotřebičů. Potřebností nových výkonných pomocníků si nebyla řada zákazníků zprvu zcela jistá. Jako příklad si můžeme uvést mixér Mira, který uvedl podnik Elektro-Praga Hlinsko na konci padesátých let. Změnu v nedůvěřivém a odtažitém chování přinesla až reklamní a edukativní kampaň, jež mířila na pracující ženy s tím, že díky jednoduchému užití a údržbě nabízeného mixéru připraví během krátké chvíle chutnou večeři a zbyde jim čas pro jejich vlastní zájmy. Součástí kampaně byla i velká kniha receptů. Postupem času se mixér stal nedílnou součástí většiny domácností. /// 


The transformation of households in the 1950s and 1960s was marked by the massive arrival of electrical appliances. The need for powerful new helpers was not entirely clear to many customers at first. An example is the Mira blender, which was introduced by Elektro-Praga Hlinsko at the end of the 1950s. A change in distrustful and disinterested behaviour was brought about by an advertising and educational campaign aimed at working women, who were told that the simple use and maintenance of the mixer would allow them to prepare a tasty dinner in a short time and leave them time for their own hobbies. The campaign also included a large recipe book. Over time, the blender has become an integral part of most households.

datace:
výtvarný druh: jiné
materiál: kombinace
inventární číslo: PMD 16
datum akvizice: 2021
výstava: Jeskyně: Panorama designu