Na úspěšnou Výstavu soudobé kultury v Československu (1928) navázala v následujícím roce 1929 Výstava průmyslu a obchodu, jejíž součástí byly tři výstavní akce: Výstava moderního obchodu, Výstava pivovarsko-sladařská a Výstava moderní ženy; doplňovaly je další menší výstavy. Návrh Eduarda Miléna zvítězil v soutěži na plakát pro Výstavu moderní ženy a byl vytištěn v české a německé verzi. Milén zvolil barevné řešení v národních červeno-bílo-modrých barvách. Písmo řešil netradičně vertikálně a do pravého dolního rohu umístil reprodukci své kresby dívčí hlavy z profilu. Mladá žena na Milénově plakátu má módní sestřih ve stylu „bubikopf“. Její nakrátko střižené vlasy měly evokovat emancipaci, nezávislost a svobodu moderní ženy. ///
The successful Exhibition of Contemporary Culture in Czechoslovakia (1928) was followed in 1929 by the Exhibition of Industry and Trade, which included three events: the Exhibition of Modern Trade, the Exhibition of Brewing and Malting, and the Exhibition of the Modern Woman; these were complemented by other smaller exhibits. Eduard Milén's design won the competition for the poster for the Exhibition of the Modern Woman and was printed in Czech and German versions. Milén chose a colour scheme in the national colours of red, white and blue. He designed the letters in an unconventional vertical way and placed a reproduction of his drawing of a girl's head in profile in the lower right corner. The young woman in Milén's poster has a fashionable "bubikopf" style haircut. Her short hair was meant to evoke the emancipation, independence and freedom of the modern woman.
datace: | |
rozměry: |
celková výška/délka 95 cm šířka 63 cm |
výtvarný druh: | grafický design › plakát |
materiál: |
papír |
technika: |
litografie |
inventární číslo: | GD 25059 |
datum akvizice: | 1996 |
místo vzniku: | ČSR |