Architekt a sklářský výtvarník Alois Metelák v padesátých letech odešel ze sklářské školy v Železném Brodě do klenotnické školy v Turnově, jeho zájem o sklo tím ale neskončil. Dále navrhoval skleněné vázy, mísy či žardiniéry, především jako inspirační kolekce pro ÚBOK (Ústav bytové a oděvní kultury). Posláním ÚBOKu bylo zvyšovat estetickou kvalitu v oblasti bydlení a odívání. Zároveň měl rozvíjet tvůrčí schopnosti samotných průmyslových výtvarníků. Zformovala se tam progresivní skupina designérů zaměřených na bytový textil, mezi nimiž byl i Alois Metelák. ///
The architect and glass artist Alois Metelák left the glassmaking school in Železný Brod for the jewellery school in Turnov in the 1950s, but his interest in glass did not end there. He went on to design glass vases, bowls and jardinieres, mainly as inspiration sets for the ÚBOK (Centre of Housing and Clothing Culture). The mission of the ÚBOK was to improve the aesthetic quality of housing and clothing. At the same time, it was to develop the creative abilities of the industrial artists themselves. A progressive group of designers focused on home textiles was formed there, which also included Alois Metelák.
datace: | |
rozměry: |
šířka 19 cm celková výška/délka 14,5 cm |
výtvarný druh: | sklo › lisované sklo |
materiál: |
sklo hutní, čiré |
inventární číslo: | U 18730 |
datum akvizice: | 1964 |
výstava: | Jeskyně: Panorama designu |