Úspěch dílny Keramische Werkgenossenschaft, kterou po studiích ve Vídni založila sochařka, keramička a pedagožka Helena Johnová, se dostavil díky sošce Mouřenínka, jež se stal pomyslným maskotem firmy a nejprodávanějším dílem, jak ve Vídni, tak v Praze, kde jej prodával Artěl. Barevně glazovaná figurka Mouřenínka s nadměrně velkým turbanem byla poprvé vystavena na vánoční výstavě uměleckoprůmyslového muzea ve Vídni a inspirací pro její vznik se stala postava z opery Růžový kavalír. Plastika milenců v objetí je podobná vídeňským keramickým plastikám té doby, Johnová jí ale vtiskla výraznou sytou barevnost. Obě keramické plastiky se prodávaly v několika barevných variantách. ///
The success of the Keramische Werkgenossenschaft workshop, which was founded by the sculptor, ceramicist and teacher Helena Johnová after her studies in Vienna, was due to the statuette of a Little Moor (Mouřenínek), which became the imaginary mascot of the company and the best-selling work both in Vienna and in Prague, where it was sold by Artěl. The colour-glazed figure of the Little Moor (Mouřenínek) with an oversized turban was first displayed at the Christmas exhibition of the Museum of Applied Arts in Vienna and was inspired by a character from the opera Der Rosenkavalier. The sculpture of lovers in an embrace is similar to Viennese ceramic sculptures of the time, but Johnová gave it a distinctive rich colour scheme. Both ceramic sculptures were sold in several colour variations.
datace: | |
rozměry: |
celková výška/délka 13,4 cm |
výtvarný druh: | keramika |
námět: |
Figurální |
materiál: |
bělnina (pórovina), glazovaná |
technika: |
lití |
původnost: | výroba dílenská |
značení: | |
inventární číslo: | U 26509 |
datum akvizice: | 1977 |
místo vzniku: | Praha |
výstava: | Jeskyně: Panorama designu |