Textilie Olgy Karlíkové byly prezentovány jako součást moderního bydlení. Od expresivních malířských gest postupně došla na přelomu padesátých a šedesátých let k abstraktní geometrii s důrazem na barevné ladění interiéru. Při potiskování hotových produktů v textilním průmyslu má rozsáhlé uplatnění sítotisk. Na barvení celých pásů metráže slouží filmtisk, který využívá kovové rotační šablony potiskující materiál běžící na pohyblivém pásu. U filmtisku pracovala Karlíková se záměrnými nepřesnostmi vznikajícími při přenosu malířské předlohy na látku. V době, kdy nebylo možné vystavit abstraktní volné dílo, byla práce se vzorem textilu možností, jak s abstrakcí pracovat. V roce 1959 vystavovala Olga Karlíková své textilie spolu s Jiřím Mrázkem v Uměleckoprůmyslovém muzeu Moravské galerie v Brně. ///
Olga Karlíková's textiles were presented as part of modern living. At the turn of the 1950s and 1960s, she gradually moved from expressive painterly gestures to abstract geometry with an emphasis on interior colour. Screen printing has been used extensively in the textile industry for printing finished products. Film printing, which uses metal rotary stencils printing material running on a moving belt, is used to dye entire strips of yardage. In film printing, Karlíková worked with the deliberate inaccuracies created by the transfer of the painting pattern onto the fabric. At a time when it was not possible to exhibit abstract non-commissioned works, textile patterns were a way to work with abstraction. In 1959 Olga Karlíková exhibited her textiles together with Jiří Mrázek at the Museum of Applied Arts of the Moravian Gallery in Brno.
datace: | |
rozměry: |
výška vedlejší části 87 cm výška hlavní části 305 cm |
výtvarný druh: | textil › bytový textil |
námět: |
Flóra |
materiál: |
tkanina, bavlněná |
technika: |
tisk filmový |
inventární číslo: | U 15852 |
datum akvizice: | 1960 |
místo vzniku: | Praha |
výstava: | Jeskyně: Panorama designu |