Simona Kafková vystudovala VŠUP v Praze v ateliéru šperk a glyptika, po roce 1989 přejmenovaném na ateliér kov a šperk, který vedl Vratislav Karel Novák a své studenty vedl k tomu, aby svobodně rozvíjeli své nápady. V době studia měla možnost pracovat v porcelánové manufaktuře v Německu. Své autorské šperky prezentovala na oborových výstavách v Praze, Liberci, Jablonci nad Nisou a v Brně. V roce 1996 prezentovala svou tvorbu na Schmuckscene v Mnichově. V letech 1999–2013 pracovala v Divadle na zábradlí jako výtvarnice a grafička.
Už její diplomová práce zahrnovala kolekci brýlí, které autorku zaujaly při školní praxi v národním podniku Okula Nýrsko. Její brýle, stejně jako šperky, rozhodně nejsou decentní a minimalistické předměty. Simona Kafková má nezaměnitelný osobitý styl inspirovaný určitým námětem, např. pražskými mosty, pouštními karavanami, venkovským dvorkem či prostředím divadla. Při tvarování obrouček a postranic používala acetát celulózy, materiál připomínající rohovinu. Její extravagantní kolekce brýlí, které mimo jiné doprovázely módní přehlídky Martiny Nevařilové, vyjadřují radost a atmosféru svobody devadesátých let, hravý svět fantazie a bláznovství. ///
Simona Kafková studied at the Academy of Arts, Architecture and Design in Prague in the Studio of Jewellery and Glyptics, renamed after 1989 to the Studio of Metal and Jewellery, headed by Vratislav Karel Novák. He encouraged his students to develop their ideas freely. During her studies she had the opportunity to work in a porcelain factory in Germany. She presented her original jewellery at trade exhibitions in Prague, Liberec, Jablonec nad Nisou and Brno. In 1996 she presented her work at the Schmuckscene in Munich. From 1999 to 2013 she worked at the Divadlo na zábradlí theatre as a graphic artist and graphic designer.
Her diploma thesis already included a collection of glasses, which attracted the artist during her school practice at Okula Nýrsko, n. p. Her glasses, like her jewellery, are not subtle and minimalist objects. Simona Kafková has an unmistakable distinctive style inspired by a particular theme. It can be Prague bridges, desert caravans or a rural backyard, as well as the theatre milieu. She used cellulose acetate, a material resembling horn, to shape the frames and side panels. Her extravagant eyewear collections accompanied Martina Nevařilová’s fashion shows. They express the joy and atmosphere of the freedom of the 1990s, a playful world of fantasy and folly.
datace: | |
rozměry: |
šířka 5 cm délka 15 cm délka 16 cm |
výtvarný druh: | šperky › Optika |
materiál: |
plastická (umělá) hmota |
technika: |
kombinovaná technika |
původnost: | Originální autorské dílo |
značení: | |
inventární číslo: | U 31152 |
datum akvizice: | 1996 |
místo vzniku: | Praha |
výstava: | Postmoderna |