Se střídmým dámským šatníkem dvacátých let kontrastuje většina luxusních večerních rób. Obrovská obliba nových tanců – shimmy, black bottom a charlestonu – si vyžádala speciální taneční šaty. Byly většinou jednoduchého střihu, bez rukávů a krátké tak, aby co nejvíc vyhovovaly rychlému rytmu a pohybům těla. Pro volný pohyb nohou byly často v dolní části cípaté nebo tvořené pruhy korálků či peří. Aby byl efekt z pohledu na tančící dámu oslňující, šily se charlestonové šaty často z lesklého hedvábí, lamé a vyšívaly flitry, perlami a kovovou nití; pro podtržení jednotlivých tanečních figur se přidávalo peří, boa nebo třásně. V letech 2019–2020 je spolu s dalšími oděvy ze sbírky Moravské galerie restaurovala Andrea Malinovská. ///
Most of the luxurious evening gowns contrast with the modest ladies' wardrobe of the 1920s. The huge popularity of the new dances - the shimmy, the black bottom and the Charleston - demanded special dance dresses. They were usually simple in cut, sleeveless and short, to perfectly suit the fast rhythm and body movements. To allow free movement of the legs, they were often uneven at the bottom or made up of strips of beads or feathers. To create a dazzling effect on the dancing lady, Charleston dresses were often made of shiny silk, lamé and embroidered with sequins, pearls and metallic thread, while feathers, boas or fringe were added to accentuate the various dance figures. In 2019-2020, Andrea Malinovská restored them along with other garments from the Moravian Gallery's collection.
datace: | |
výtvarný druh: | textil › oděvy |
námět: |
Kroj, oděv |
materiál: |
žoržet, hedvábný |
technika: |
šití |
inventární číslo: | U 19730 |
datum akvizice: | 1966 |
výstava: | Jeskyně: Panorama designu |