Jedním z důležitých témat umělecké tvorby Milana Knížáka jsou lidské rituály, které vyztužují naši každodennost a pomáhají nám vzdorovat nahodilostem života. Knížák navrhoval scénáře novodobých rituálů stejně jako rekvizity, jež by inscenované skutečnosti dodávaly potřebné napětí, nevšednost a byly nositeli inspirativních impulzů. Od začátku sedmdesátých let 20. století začal navrhovat série židlí, stolů, skříní stejně jako šperky či oděvy, v nichž se útočil na všechny konvence, které si s takovými předměty můžeme spojovat. Knížákova designérská tvorba je rozsáhlá, barvitá a natolik výmluvná, že nás nutí Knížáka zařadit mezi přední české designéry, zvláště pak v období, kdy se nejlepší světoví designéři snažili chopit všech příležitostí, které postmoderní umělecké dění otevřelo. ///
One of the important themes of Milan Knížák’s art is human rituals that reinforce our everyday life and help us resist the randomness of life. Knížák designed scenarios of modern rituals as well as props that would add the necessary tension and unusualness to staged reality and would be the carriers of inspirational impulses. From the early 1970s, he began to design series of chairs, tables and wardrobes as well as jewellery and clothing attacking all the conventions we might associate with such objects. Knížák’s design output is extensive, colourful and so eloquent that it compels us to rank him among the leading Czech designers, especially in a period when the world’s best designers were trying to seize all the opportunities offered by postmodern art.
datace: | |
rozměry: |
celková výška/délka 73 cm šířka 167 cm hloubka/tloušťka 121 cm |
výtvarný druh: | dřevo › nábytek a design › nábytek stolový |
námět: |
Jiný |
materiál: |
dřevo |
technika: |
smaltování |
původnost: | originální autorské dílo |
inventární číslo: | U 28892 |
datum akvizice: | 1987 |
místo vzniku: | Praha |
výstava: | Postmoderna |